Procedura de schimbare a sediului social se simplifica din ce in ce mai mult si poate fi considerata o veste buna pentru toti cei care nu se simt foarte confortabil la ghisee pentru depunerea numeroaselor acte/mentiuni/dosare etc.

In materialul de astazi aducem in prim-plan ultima notificare ANAF cu privire la schimbarea sediului social. Foarte importanta pentru toti cei care detin un business pe teritoriul Romaniei.

Iata de ce!

Potrivit ultimei modificari legislative, care a intrat in vigoare cu data de 03.10.2017, nu mai avem obligatia sa depunem formularul 050 –  Cererea de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului (OPANAF 3698/2015).

Ce implica pe scurt aceasta schimbare?

Noua procedura anunta infiintarea unui departament nou al ANAF, Direcţia Generală de Tehnologia Informaţiei care se va ocupa in mod direct de transmiterea informatiilor de modificare a sediului fara a mai fi obligatorie deplasarea contribuabilului la sediul ANAF pentru depunerea formularului 050.

Practic, daca ati solicitat la Registrul Comertului, modificarea sediului social al firmei dumneavoastra, dupa 15 zile lucratoare de la data înscrierii a menţiunii, noul departament infiintat Direcţia generala de tehnologia informaţiei transmite electronic, atat organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal, cat şi organului fiscal de la noul domiciliu fiscal, informaţia referitoare la împlinirea termenului legal pentru modificarea competenţei de administrare a contribuabilului.

Inainte de a transfera dosarul fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal verifica în Registrul contribuabililor daca respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, dupa modificarea sediului social, prin depunerea formularului 050 „Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului“.

Atentie!

Daca respectivul contribuabil a depus un formular 050 la alt organ fiscal, procedura de transfer al dosarului fiscal se sisteaza.
La primirea informatiei, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social inregistreaza contribuabilul in evidenta sa fiscala, iar organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal radiaza contribuabilul din evidenta sa.
Toate documentele emise sau primite in cadrul derularii procedurii de schimbare a sediului social se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

Ce mai trebuie sa stiti?
Daca in timpul procedurii contribuabilul radiaza societatea, compartimentul de specialitate sisteaza procedura in derulare.

In acest sens se intocmeşte un referat motivat, care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

Daca ai intrebari su nevoie de un suport pentru aceasta procedura, echipa ASDTI pote fi contactata direct la numarul de telefon: 0766.299.279   sau pe adresa de email: office@as-juridic.ro