office@as-juridic.ro
0766 299 279/ 0722 436 149

Our Blog - As-juridic

9
iul.

Registrul Comertului nu mai solicita depunerea declaratiei pe propria raspundere privind beneficiarul real

Incepand cu data de 9 iulie 2020,  Registrul Comertului nu mai solicita depunerea declaratiei pe propria raspundere privind beneficiarul real

 

 

7
iul.

Nu se mai depune declarația privind beneficiarii reali pentru majoritatea societăților înmatriculate!

ATENTIE!

Obligația depunerii declarației privind beneficiarii reali a fost eliminată pentru majoritatea societăților înmatriculate, potrivit unei legi promulgate recent de Președintele României – modificări la Legea 129/2019 privind spălarea banilor.

Vor fi exceptate de la obligația depunerii declarației privind beneficiarii reali persoanele juridice constituite doar din asociați persoane fizice, atunci când aceștia sunt singurii beneficiari reali.

În cazul în care intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declarația se depune în termen de 15 zile de la data la care această a intervenit. Read more

6
iul.

Modificarea si completarea Legii Societatilor nr. 31/1990

Ramai la curent cu modificarie legislative!

De astazi intra in vigoare noile reglementari!

 

3
iul.

Modificarile aduse Legii societatilor comerciale prin Legea 120/02.07.2020

In MOF 583 din 02.07.2020 s-a publicat Legea 102/2020 care aduce cateva modificari Legii 31/1990 denumita si Legea societatilor comerciale.

Astfel, se aduc urmatoarele modificari de interes major:

Persoanele fizice, juridice pot fi asociati unici in mai multe SRL-uri

S-a abrogat Art. (14) in care se stipula ca :

(1) O persoană fizică sau o persoană juridică nu poate fi asociat unic decât într-o singură societate cu răspundere limitată.
(2) O societate cu răspundere limitată nu poate avea ca asociat unic o altă societate cu răspundere limitată, alcătuită dintr-o singură persoană.
(3) În caz de încălcare a prevederilor alin. (1) şi (2) , statul, prin Ministerul Finanţelor Publice, precum şi orice persoană interesată poate cere dizolvarea pe cale judecătorească a unei societăţi astfel constituită.
(4) Pe baza hotărârii de dizolvare, lichidarea se va face în condiţiile prevăzute de prezenta lege pentru societăţile cu răspundere limitată

Prin urmare se elimina si obligatia de a depune declarația pe propria răspundere privind deținerea calității de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată la autentificarea actului constitutiv.

Se abroga si Art (17) alineat (4) in care se stipula ca:

La acelaşi sediu vor putea funcţiona mai multe societăţi numai dacă imobilul, prin structura lui şi suprafaţa sa utilă, permite funcţionarea mai multor societăţi în încăperi diferite sau în spaţii distinct partajate. Numărul societăţilor comerciale ce funcţionează într-un imobil nu poate depăşi numărul de încăperi sau spaţii distincte obţinute prin partajare.

Prin urmare, vom putea declara intr-o singura incapere, cate sedii de firma dorim

Deasemenea,  la Articolul 17 se introduce un nou alin (6) – prin care nu mai avem nevoie de acordul vecinilor si al asociatiei de locatari daca declaram ca nu desfasuram activitate economica in locatia respectiva.

Read more

17
mai

Cum se transmite specimenul de semnatura la Registrul Comertului?

Ce se intampla cu specimenul de semnatura in urmatoarea perioada si cum se transmite catre Oficiul Registrului Comertului?

O alta noutate publicata in ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 70 din 14 mai 2020
III Măsuri privind activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului urmare a evoluției epidemiei cu virusul SARS-CoV-2

Astfel, conform ARTICOLULUI 28, aflam ca:

Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerțului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerțului.

 

Pentru informatii suplimentare, nu ezitati sa ne contactati la:

Tel. 0766 299 279/ 0722 436 149

Email: office@as-juridic.ro / nicoleta@dizolvaresocietate.ro

16
mai

Cum se trimit declaratiile pe propria raspundere la Registrul Comertului?

Noutati privind maniera de lucru a Registrului Comertului cu publicul am enumerat in materialele de anterioare publicate pe site-ul oficial.

Astazi va aducem la cunostinta conform Articolului 27  din ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 70 din 14 mai 2020
III Măsuri privind activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului urmare a evoluției epidemiei cu virusul SARS-CoV-2, urmatoarele:

Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, declarațiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la Oficiul Registrului Comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier.

Declarațiile pe proprie răspundere pot fi și în formă autentică, certificată de avocat sau date la Oficiul Registrului Comerțului.

 

Asteptam solicitarile voastre la urmatoarele coordonate:

Tel. 0766 299 279/ 0722 436 149

Email: office@as-juridic.ro / nicoleta@dizolvaresocietate.ro

16
mai

Activitatea Oficiului Registrului Comerțului se derulează prin mijloace electronice și prin corespondență!

Foarte multe solicitari din partea clientilor au venit cu focus pe Oficiul Registrului Comertului. Numeroase modificari la entitatile juridice care se fac doar la Oficiu se vor rezolva, negresit, prin mijloace electronice si prin corespondenta!

Astfel, potrivit Articolului 26 din ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 70 din 14 mai 2020
III Măsuri privind activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului urmare a evoluției epidemiei cu virusul SARS-CoV-2 avem urmatoarele informatii importante:

Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, activitatea oficiului registrului comerțului se derulează în principal prin mijloace electronice și prin corespondență, în condițiile legii.

Activitatea de lucru cu publicul la ghișeele instituției se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracționat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spațiile afectate lucrului cu publicul.

Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghișeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezența unei singure persoane la ghișeu.

Pentru informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati la:

Tel. 0766 299 279/ 0722 436 149

Email: office@as-juridic.ro / nicoleta@dizolvaresocietate.ro

15
mai

Termenul de depunere a declarației privind beneficiarul real prevăzut se prelungeste!

IMPORTANT!

Articolul 29(1)

Termenul de depunere a declarației privind beneficiarul real prevăzut de art. 56 alin. (4) și art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost prelungit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice și fiscal-bugetare, se prelungește până la 1 noiembrie 2020.

(2) În termenul prevăzut la alin. (1), declarația privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și poate fi transmisă la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier.

Declarația privind beneficiarul real poate fi și în formă autentică, certificată de avocat sau dată la oficiul registrului comerțului.

  • Informatii oficiale  cf. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 70 din 14 mai 2020
    III Măsuri privind activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului urmare a evoluției epidemiei cu virusul SARS-CoV-2

Pentru informatii suplimentare, nu ezitati sa ne contactati la:

Tel. 0766 299 279/ 0722 436 149

Emailoffice@as-juridic.ro / nicoleta@dizolvaresocietate.ro

10
apr.

Angajatorii vor fi sanctionati cu dosar penal daca…

In contextul pandemiei cu COVID 19 autoritatile au luat masuri imediate pentru angajatorii care nu respecta reglemenatrile impuse de situatia de urgenta.

Astfel, in perioada aceasta, Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti impreuna cu Politia Romana si Jandermeria vor desfasura controale in trafic pentru verificarea adeverintelor permanente emise de catre angajatori.

Se va verifica  urmatoarele:

  • daca lucratorul este angajat cu contract de munca la societatea emitenta
  • daca lucratorul se afla in suspendare sau in somaj tehnic.

In cazul in care se constata ca angajatul nu are contract de munca incheiat cu angajatorul emitent, sau are contractul suspendat, sau este in somaj tehnic, angajatorului i se vor intocmi doua dosare penale: unul pentru “munca la negru” (avand in vedere Starea de Urgenta nu se aplica facilitatea de plata a amenzi de jumatate in 15 zile) si al doilea administratorului conform prevederilor art. 326 din Codul Penal cu privire la falsul în declarații și art. 352 din Codul Penal cu privire la zădărnicirea combaterii bolilor.

 

10
apr.

Masuri prioritare pentru angajatori in vederea prevenirii si raspandirii covid19 la locul de munca

INFORMARE privind prevenirea infectiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) la locurile de muncă

În contextul răspândirii infecţiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2), Inspecţia Muncii recomandă angajatorilor, lucrătorilor, reprezentanţilor acestora, precum şi altor participanţi la procesele de muncă să se informeze şi să aplice măsurile dispuse de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă şi de autorităţile competente, pentru gestionarea și limitarea răspândirii COVID-19.

Având în vedere prevederile Decretului nr. 195/16.03.2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României şi ale Ordonanţelor militare emise de ministrul afacerilor interne, recomandăm angajatorilor să introducă, acolo unde este posibil, munca la domiciliu sau telemunca pe perioada stării de urgenţă.

Ca angajatori trebuie să aveţi în vedere următoarele măsuri prioritare pentru prevenirea apariţiei şi răspândirii COVID-19 la locurile de muncă: Read more